Mittwoch, 27. Oktober 2010

Geburtstagskarte zum 80.

Ich brauchte eine Männerkarte zum 80. Geburtstag.
Kaufen... geht gar nicht.. schon gar nicht, wenn man Bastler ist ;-)
Also eine selber machen, nur was für eine? Schwere Entscheidung, ich habe mich damit wirklich schwer getan.
Angedacht war ein Stempelmotiv, aber da war nicht wirklich der Funke zu mir übergesprungen.
Also habe ich es gelassen. Dann erinnerte ich mich, dass ich eine ähnliche Karte mal im www gesehen habe und so ist meine Variante entstanden.
Sie sieht so einfach aus, hat mich aber etliche Stunden gekostet, bis ich sie so hatte, wie ich es wollte.





Challenges:
- Mark's Finest Paper: Die cut or punch
- Totally Paper Crafts: Stick a number on it
- 2 Sisters: Anything goes
- Lexi's Creations: Birthday
- One Stitch at a time: All Celebration
- Tuesday Throwdown: Sentimentally Yours
- A spoon full of sugar: Die cutting / punches
- Simon Says: Punch
- Creative Craft: Anniversary / celebration
- Creative Card Crew: Punch it
- The Creative Cottage: Embossing
- Flourishes: No buttons and bows

Kommentare:

Kerry hat gesagt…

eine tolle karte hast du gewerkelt, die wird dem geburtstagskind bestimmt gefallen

lg kerry

joey hat gesagt…

Lovely card very striking, thanks for joining us at tpc. Joey.xxx

Jessica L hat gesagt…

This is beautiful! It's so intricate! Thanks for sharing with us this week at Creative Craft Challenges. Hope to see you again soon!

Liz hat gesagt…

Really wonderful work great detail thanks for playing along with our theme at OSAAT
LIZ XXX
OSAAT

Virgo5 hat gesagt…

Fabulous Birthday card!
Thanks for playing with Speedy's Friends!

Vicki Dutcher hat gesagt…

WOW! Great use of die cuts! Thanks for playing with Speedy's Friends!

Lynn McAuley hat gesagt…

Another great card for Speedy's Friends!! Thank you, Monika, for sharing your lovely work!

Julye hat gesagt…

Wow what an elaborate card and justifiably for an 80th birthday, a real landmark anniversarry. Love all the clean lines , thanks for joining us at creative craft challenges for our celebration and good luck

Shell Shearer Swinscoe hat gesagt…

Great card, I love the colour & all that detail, its fab!
Thank you for joining us at OSAAT this week! Good Luck! Hugs Shell xx

Gemma hat gesagt…

a really striking card! Thanks for joining in this weeks challenge at OSAAT! Gemma :)

chrissy xx hat gesagt…

It's Gorgeous. LOve your colours.
Thank you sooooo much for joining us at OSAAT.
Chrissyxx

Lorraine A hat gesagt…

Fabulous card Monika :-) The colours and details are gorgeous :-)

Thanks for joining us on the Totally Papercrafts and Simon Says Stamp Challenges :-)
luv
Lols x x x

lalkygirl hat gesagt…

superb card monica,i love the colours and your layout is great
thanks for joining us at lexi'sand good luck
lalkygirl x

Farida Rone hat gesagt…

Waooo!!! Your creation is wonderful!!! Thanks for joining us at Lexi's Creation and Good look.
Hugs,
Farida

P.S. I have candy on my blog if you want to pop over.

debby4000 hat gesagt…

Wonderful card, fab details.
luv
Debby

Beate hat gesagt…

Nach längerem Überlegen weiss ich warum mir die Karte spontan nicht so zusagt, sie ist mir zu unruhig. Im oberen Teil hätte ich die kleinen Teile links und rechts weggelassen und das grosse Teil mittiger gesetzt, aber das ist ja bekanntlich alles Geschmacksache und ich werde ja auch noch nicht 80 ...
lg Beate

megastamper hat gesagt…

hallo monika, deine karte sieht echt edel aus und vom stil mal was ganz anderes. gefällt mir gut.
liebe grüsse, bea

email: Steph@SimonSaysStamp.com hat gesagt…

This is absolutely stunning! I love the colors and the punch you used!!

Thanks so much for entering the Simon Says Stamp Challenge!!!

-Sarah

Craftyanny hat gesagt…

Thanks for playing along with Creative Cottage this week with such a stunning card. I love your use of the bold blue in contrast with the white, good luck
Anne x

ona_i_ja hat gesagt…

Your card is stunning. I love it (your design is great).
Thanks for joining us at OSAAT this time. Good Luck!
Hugs, Agnieszka

Emma and Susan hat gesagt…

Beautiful card. Love the colour scheme. Thanks for joining us this time at Lexi's Creations.
Love and hugs
Susan and Emma
xxx

Rebekah hat gesagt…

Stunning creation thanks for joining us at the creative cottage hugs Rebekah xx